You are here!!


Tanuld meg masszírozni magad!

Mindennapi teendőink mellett könnyű megfeledkezni arról, milyen fontos, hogy kicsit lenyugodjunk, és odafigyeljünk a saját testünkre és elménkre. Az önmasszírozás elsajátításával viszont elég, ha napi pár percet magadra tudsz szánni, mégis úgy fogod érezni, hogy fókuszált, nyugodt és energiával teli vagy.

A masszázs jót tesz az izmoknak és az elmének is. Egy rövid masszírozás is elég, hogy megnyugtasd, ellazítsd sajgó izmaid. De nemcsak a testedre van pozitív hatása: azzal, hogy kizárólag a saját testedre fókuszálsz, egyúttal stresszmentesítheted is magad. Íme, néhány masszázstechnika, amit önmagadon is alkalmazhatsz - otthon vagy akár a munkahelyeden is.

A teniszlabda technika

Bújj ki a cipődből az asztal alatt, és tegyél egy teniszlabdát a talpad alá! Mozgasd a labdát körkörösen a talpaddal, és kicsit nyomd is rá a lábad – ugye, milyen kellemes érzés? Különösen ajánlott azoknak, akik gyakran hordanak magassarkút.

Kéz a kézben masszázs

A kezed gyakran használod munka közben, szóval igazán megérdemel egy kis kényeztető masszázst egy hidratáló krémmel. Így nemcsak ellazulsz, hanem még a kezed is lágyabb, puhább lesz. Használd a hüvelykujjad, és nyomkodd meg vele a másik tenyered, majd menj végig egyesével az ujjaidon is! Ne hagyd ki a közöttük lévő hártyát se, meglátod, hogy felfrissülsz majd!

Lazítsd el a karod!

Újfent a hüvelykujjad kell segítségül hívni: nyomkodd vele végig az alkarod hosszú, ívelt mozdulatokkal, így stimulálhatod a vér áramlását. Amikor érzed, hogy átmelegedett a bőröd, válts kisebb, körkörös mozdulatokra, és középső- és mutatóujjal nyomkodd végig a teljes karod!

A vállakat is vállald!

Gyakran észre sem veszed, hogy a válladat szinte egész nap felhúzva tartod, főleg ha számítógép előtt ülsz vagy telefonálsz. Masszírozd a nyakad az ujjbegyeiddel: kezdd a körkörös mozdulatokat a tarkódnál, és haladj le-, illetve kifele!

Hát, a gerincnek is jár a törődés

Az ülőmunka egyik nagy áldozata a hát. Szorítsd ökölbe mindkét kezed, tedd őket a hátad mögé, és a bütykeiddel kezdd el körkörösen masszírozni fel és le a gerinced mentén, ameddig csak elérsz. Ha végeztél, fondd magad köré a karjaid, és feszítsd meg a hátad felső izmait! Meglátod: azzal, hogy egy kicsit törődtél a gerinceddel, máris jobb lesz a tartásod.

A fejfájás sem okoz többé fejfájást

Lehet, hogy épp nem fáj a fejed, de hidd el: egy fejmasszázs jól fog esni! Ráadásul egyszerű is: rajzolj fokozatosan egyre nagyobb köröket a fejbőrödre az ujjbegyeiddel, és közben fokozd a nyomást is!

Elég néhány percet masszírozni magad, és máris jobban tudsz dolgozni a nap hátralévő részében. Természetesen otthon is folytathatod a masszázst, ameddig csak kedved tartja, például egy jó fürdő után egy kis pihentető zene mellett. Jól hangzik, nem? Ha ismersz más önmasszírozó technikákat, oszd meg velünk!

Szintén érdekelhet