You are here!!


10 perc szünet a melóban? Íme 5 módszer, hogy hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet!

El a kezekkel a billentyűzettől, ideje szünetet tartani! Elég 10 perc szünet, és máris érezhetően gyorsabban, hatékonyabban fogsz dolgozni. Szóval kapcsold ki a monitort, némítsd le a telefont, és próbáld ki az alábbi módszereket – hozd ki a legtöbbet egy 10 perces szünetből!

Légy a saját masszőröd!

A masszázs nemcsak segít ellazítani a fáradt és sajgó izmokat, hanem motiváltabbá tesz és energiával tölt fel.

Beállt a hátad, mert túl régóta görnyedsz a monitor előtt? Szorítsd ökölbe a kezed, és nyomkodd meg körkörös mozdulattal a gerinced mentén, ahol csak eléred, majd öleld át magad a karjaiddal, és feszítsd meg a hátad felső részét!

Ha épp van nálad egy teniszlabda, bújj ki a cipődből, tedd a talpad alá, és görgesd ide-oda, miközben a lábad lefelé nyomod! Remek talpmasszázsban lehet így részed.

Egy hidratáló krémes kézmasszázs pedig segít felfrissíteni és puhává varázsolni a kezeid.

Töltsd fel magad egy kis egészséges harapnivalóval!

Töltsd fel magad egy kis gyümölccsel vagy sótlan mogyoróval! Persze a vízről se feledkezz el – tudom, könnyű mondani, de ha megteszed, frissebb és motiváltabb leszel. Bármit is eszel vagy iszol, soha ne munka közben csináld! Legyen pár perced arra, hogy kiélvezd az ízeket, így még jobban tudod majd értékelni az ízeket.

Pörgesd fel az agyad!

Ha úgy érzed, gyakran elkalandozol, hagyd abba a munkát, és adj magadnak 10 percet! Egy kis agytorna gyorsan felébreszti az elméd, és újult erővel vetheted magad a munkába. Például próbálj megfejteni egy Sudokut 10 perc alatt, vagy számold ki, hány kilométert futottál a héten, vagy írj egy haikut! A gyors és intenzív szellemi tevékenységek segítenek koncentrálni, felfrissítik az agyunkat, és javítják a memóriát. Az internet tele van ilyen feladatokkal, de a legjobb, ha nem a gép előtt csinálod.

Búcsúzz el kicsit a számítógéptől!

A szemünk könnyen lesz fáradt, vörös és puffadt, ha egész nap a monitort bámuljuk. Szóval tarts egy kis szünetet, és engedd el az egeret! Elég egy 10 perces frissítő séta, lehetőleg a szabadban, és máris jobban érzik magukat a szemeid: kint ugyanis jobban érzékelik a távolságokat. Ilyenkor próbálj meg a munkán kívüli dolgokra gondolni, vagy intézz el valamit!

Meditálj zenével!

Hallgass egy kis relaxáló zenét, és töltsd a 10 perc szünetet meditációval! Először is kezdj el hosszan, mélyen lélegezni – befelé az orron, kifelé szájon át. Ez azonnal segít ellazulni, és lelassítja az elméd. Ha pont 10 perces számot választasz, az időn sem kell aggódnod: ha a zene megállt, újra elkezdhetsz dolgozni. Ha a meditáció nem neked való, vagy amiatt aggódsz, hogy elalszol, válassz egy pörgősebb, vidámabb zenét! Üsd a ritmust a lábaddal, mozgasd a vállad, érezd az energiát…

Hogyan töltsd el a 10 perces szünetet, ha utána nyugodtabban, hatékonyabban szeretnél dolgozni?

Szintén érdekelhet