You are here!!


Energia egész napra: 9 egészséges és ízletes családi reggeli-ötlet

Szülőként te is tudod, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Elengedhetetlen, hogy gyerekek tápláló és kiegyensúlyozott ételt kapjanak suli előtt - így egész nap lesz energiájuk jól teljesíteni. Bemutatunk 9 egészséges, ízletes és gyors reggeli-ötletet, amivel a család fiatalabb tagjainak is örömet szerezhetsz.

A kiegyensúlyozott reggeli családodnak és neked is kulcsfontosságú - akkor is, ha éppen nagyon zűrös a napod. Csörög az ébresztő óra, a gyerekeket mosdatni és öltöztetni kell, korán kezdődik a tárgyalás - ilyenkor nehéz nyugodt családi pillanatot teremteni a reggelihez. Sokszor már ahhoz is találékonyságra van szükség, hogy rávedd a gyerekeket, hogy megreggelizzenek iskola előtt.

Az egyik legegyszerűbb trükk: tekintsd a dolgot játéknak! Aki részt vesz benne, az máris kicsit felnőttnek érezheti magát. A reggeli elkészítésébe is érdemes bevonni a gyerekeket: segíthetnek megvajazni a pirítóst, megteríteni az asztalt vagy elővenni a müzlis tálakat és kanalakat. Játszhatsz a színekkel is: legyél vicces, például rakd ki színes gyümölcsökből a gyerekek kedvenc állatfiguráit a tányérra.

Palacsinta

A gyerekek örök kedvence. Feldobhatod a tésztát egy kis hajdina liszttel, hogy még táplálóbb legyen, és korábban is elkészítheted, hogy reggel időt spórolj - hűtőszekrényben 48 óráig eláll. A teljeskiőrlésű lisztből készült palacsintát színes gyümölcsökkel díszítheted - akár arcot is formázhatsz belőlük.

Házi készítésű müzli

Keverjd össze a zabpelyhet különféle magokkal, egy csipetnyi sóval és adj hozzá alacsony cukortartalmú gyümölcsöket (mazsolát, őszibarackot, aszalt szilvát, almát, stb.). Az eredmény egy nagyszerű házi müzli lesz. Ha natúr joghurttal tálalod, még ízletesebb és táplálóbb lehet.

Forró zabkása gyümölcsökkel

Egészséges, meleg ételt készíthetsz zabkásából - a tűzhelyen 15, a mikróban 5 perc alatt. Ha különféle gyümölcsöket - banánt, almát, fahéjat - keversz hozzá, a gyerekek még jobban fogják szeretni.

Tojásos pirítós vagy tojásos muffin

Legyen főtt, rántott vagy lágy, a tojás jó választás, ha hetente egyszer-kétszer finom reggelire vágysz. Teljes kiőrlésű pirítóssal vagy angol muffinnal tálalva egyenesen ellenállhatatlan!

Pogácsa

Ez a finomság szintén remek reggeli választás - különösen, ha friss gyümölcsökkel tálalod. Megbolondíthatod mazsolával vagy szárított őszibarackkal, így még finomabb lesz

Mogyorókrém és banános pirítós

A gyerekek imádják a mogyorókrémet. Ráadásul, ha teljes kiőrlésű pirítóssal tálalod, tápláló, fehérjékben gazdag reggelit kapsz, így biztosíthatod, hogy a gyerekek tele legyenek energiával.

Rizspuding

Krémes, ízletes és tele van kálciummal – ráadásul imádják a gyerekek. Keverhetsz hozzá érett őszibarackot vagy áfonyát.

Friss gyümölcsök és joghurt smoothie-k

A friss gyümölcsökből és natúr joghurtból készített smoothie-k ideális kombinációban tartalmaznak fehérjéket, vitaminokat és kálciumot, ráadásul a gyerekek is imádják őket. A szezontól függően készíthetsz banán-narancs, mango-eper vagy körte-kiwi-áfonya változatot – a gyerekek szeretik a változatosságot.

Hétvégi kényeztetés: Bundáskenyér

Ha van egy kis kenyérmaradék otthon, ez az étel tökéletes választás. Verj fel néhány tojást kis tejjel, cukorral, fahéjjal, szerecsendióval, forgasd bele a kenyérdarabokat, majd tedd őket kivajazott serpenyőbe. Adhatsz hozzá juharszirupot vagy finom gyümölcsöket - és máris kész a tápláló családi reggeli!

Neked is van valamilyen remek ötleted? Oszd meg velünk!

Szintén érdekelhet